Descriere succintă a proiectului
Scopul proiectului este de a contribui la dezvoltarea managementului calității îngrijirii sănătății și managementului riscurilor, precum și la implementarea politicilor și documentelor strategice în Republica Moldova și Azerbaidjan, prin mobilizarea ingineriei de formare și prin oferirea de programe de formare profesională capabile să transmită competențele necesare structurilor/companiilor medicale.
Obiective specifice ale proiectului:
• OS 1: Crearea unui sistem modular de formare profesională continuă pentru toate categoriile de personal din structurile medicale;
• OS 2: Crearea unui curs de formare profesională pentru tehnicienii de calitate, destinat personalului structurilor medicale implicat în implementarea, conducerea și coordonarea planului de calitate;
• OS 3: Abordarea deficitului de formare în domeniul calității îngrijirii sănătății și managementului riscurilor, prin îmbunătățirea competențelor profesioniștilor, inclusiv a celor din categoria publicului refugiat;
• OS 4: Promovarea integrării programelor de formare profesională continuă în abordările calității pentru formarea profesională continuă, urmând recomandările Cadrului European de Referință pentru Asigurarea Calității în Formarea Profesională (EQAVET);
• OS 5: Crearea a 2 centre de excelență în managementul calității în îngrijirea sănătății și managementul riscurilor în sănătate pentru a sprijini și dezvolta noua ofertă de educație continuă;
• OS 6: Formarea a 3 formatori în noile discipline de calitate în serviciile medicale și a unei persoane din serviciile de suport (personal TI) pentru fiecare instituție (adică în total 8 persoane din MD și 4 din AZ) în managementul resurselor educaționale digitale și operarea unui centru de excelență;
• OS 7: Dezvoltarea unei platforme de învățare online în 2 instituții de educație continuă (P4 și P9) și accesibilizarea de la distanță a materialelor digitalizate ca resurse educaționale deschise;
• OS 8: Formarea a cel puțin 200 de profesioniști activi și a cel puțin 60 de tehnicieni de calitate în noua ofertă de formare în ambele țări, Moldova și Azerbaidjan
Echipa de implementare a proiectului
Grupul de experţi:
Silvia Stratulat, conf. univ., șef departament, Departamentul Didactic și Management Academic
Stela Adauji, conf. univ., șef departament, Departamentul Educație Medicală Continuă
Virginia Șalaru, conf. univ., șef adjuct, Departamentul Didactic și Management Academic
Echipa de management de suport al proiectului:
Coordonator instituțional de proiect:
Evelina Gherghelegiu, șef departament, Departamentul Relații Externe și Integrare Europeană
Asistent de proiect:
Veronica Ichim, șed adjunct, Departamentul Relații Externe și Integrare Europeană
Manager financiar:
Fedora Matei, contabil principal, Departamentul Evidență și Gestiune Contabilă.
Diseminare: